Dias og video af turen på Limfjorden
Sejlads fra 5 til 26 juli

Her kan du se en diasserie af turen på Limfjorden SE HER

Se Video HER

Vi tog færgen til Hals
Det blæste over 10 ms.
Den 6 juli var en blæsedag, så vi tog færgen over til Hals SE HER
Fødselsdag den 8 juli
Cille har fødselsdag

Den 7 afsejlede vi fra Egense mod Ålborg, og gik ind i frihavnen lidt før broerne

SE HER

Havnen i Thisted
Dejlige fiskeretter

Den 12 juli ankom vi til Thisted, og på havnen er der en lille fiskebutik, som også laver dejlige fiskeretter, Vi spiste dem bag ved forretningen ned til havnen SE HER

Attrup
en skøn frihavn

Vi havde en enkelt overnatning i Attrup inden kursen blev sat mod Ålborg igen SE HER

Ålborg
Sejlskibe i Ålborg

På vej mod Nr. Uttrp sejlede vi lige forbi alle de flotte sejlskibe som deltog i årets sejlads i Ålborg. SE HER

Vi sejlede under Hadsundbroen mandag den 5 juli kl. 0900, og havde meget fin medstrøm så vi var ude af fjorden 1045. Vi satte så kursen ret nord og var ved Egense kl. 1400.

Ca. 20 m. fra indsejlingen til havnen satte Sleipners motor ud, og vi måtte have et tov på Delfinen. Efter lidt undersøgelser skiftede vi brændstoffilter, og det ser nu ud til at være OK.

Vejerudsigten siger 10sm vind i dag, så vi regner med at blive her til onsdag. Vi vil så tage den lille færge ober til Hals, og måske købe en is.

Klik på foto herover og se billeder.

9-10-11 Juli

Den 9 juli blev der sunget for mig på havnen i Nr. Utrup, da jeg ahvde fødselsdag. Som det ses fik jeg monteret en sikkerhedshjelm med 2 øldåser. Jeg fik også en mængde bøger om sejlads, hvad årsagen mon nu kan skyldes.
Den 9 juli afsejlede vi med retning ind af fjorden til Gjøl, hvor vi lå langs med molen, hvor der var dejlig plads til at grille en dejlig steg på grillen.

Den 10 juli Afsejlede mod Amtoft som lige var blevet frihavn 30 kr. pr. dag med el og bad. En rigtig dejlig havn med en fin strand lige ved havnen. Her gig vi over med de små stole og fik tæerne i vandet. Der var ca. 30 grader i luften.
Den 11 juli flyttede Sleipner over til den bro hvor de andre lå.

Vi afsejlede den 12 juli mod Thisted. SE HER

Den 14 afsejled vi fra Thisted med kurs mod Jegindø. der var ikke meget plads så vi kom til at ligge i fiskerihavnen lige hvor der blev behandlet muslinger.

ved ankomsten var der meget varmt så det var dejligt at side på kajen med en kold samt en brændevin, og så spise bakskud (ising som er saltet og røget)

På dette foto er Kurt ved at opdele fiskene.

Vi havde set udsigten og var klar over at vi skulle bliver her til den 17, så vi fornøjede os med at spise pandestegte rødspætter med nye kartofler og persillesovs, for 60kr. hos det lille spisehus på havnen.

Vi tog også cyklen for at køre de ca. 3 km. til købmanden for at handle. SE HER

Den 23 juli ligger vi ind i Nr. Utrup hor næste dag at være i 1. række til at se de store sejlskibe forlade Ålborg. Vi fik også besøg af Karoline, Charlotte og Allan, som havde hunden Molli med. Den 25 havde Leif fødselsdag, så der var morgenkaffe med rundstykker, ind vi afsejlede mod Egense, for at sejle hjem næste dag.
Om aftenen den 25 blev der tilberedt den skønneste aftensmad i klubhuset, så fødselsdagen blev fejret med maner. SE HER

Vi sejlede ud den 5 juli og var hjemme igen den 26 juli
Vi havde sejlet ca. 237 sm. ( 438 km. )

Margrethe og Jørgens Bom Frandsen
Lav din egen hjemmeside med mono.net